pühapäev, 15. juuli 2012

Riia, 1.päev

Tahtsime juba eelmisel aastal Riiga sõita, aga kuidagi ei jõudnud niikaugele. Ka seekord kaalusime, kas minna Riia või Tallinna loomaaeda. Kuna Tallinnas on ikka mõned korrad käidud, siis otsustasime lõpuks Riia kasuks ja kohe 2 päeva korraga, et ei peaks jooksma ja pidevalt kella vaatama.

10.juulil kell 10:30 saabusime Riiga. Kõigepealt tegime veidi tutvust otse bussijaama kõrval asuva kuulsa Riia turuga, millel polnud otsa ega äärt. Aga mul oli vaja uusi sokke ja lõpuks pika otsimise peale saime need ühes turuhallis asuvast Maxima poest. Riia turg on eriline vaatamisväärsus - 5 ilmatuma suurt turuhalli ja nende ümber, kõrval, vahel, ees ja taga veel müüjad. Mina tüdinen sellisest rahvamöllust ära umbes 10 minutiga. Õnneks pole me kumbki šoppaja tüüpi ja see polnud ka eesmärgiks.

Ostsime siis e-talongid ja sõitsime trammiga nr.11 loomaaeda. Veetsime seal terve päeva. Ära vaadanud sissepääsust paremal pool asuvad graatsilised flamingod, kes jalutasid koos edasi-tagasi nagu vanasti teatri vaheajal ja vasakut kätt vees mõnulevad hülged, läksime kõigepealt loomade söötmisšõusid vaatama. Nägime ära leemurite banaaniga maiustamise ja kaelkirjakutele toodi uued värsked rohelised oksad, mis mõne aja pärast olid nagu imeväel lehtedest tühjad ja kooritud. Kaelkirjakud on mu ühed suured lemmikud ja Tallinna loomaaias neid pole. Kahjuks ei olnud teisipäeval kavas surikaatide toitmist, aga need uudihimulikud loomakesed olid ilma selletagi nii naljakad ja uudishimulikud. Kui lennuk üle sõitis, tõstsid kõik silmad taeva poole ja jälgisid seda raudset lindu suure huviga! :)

Karu ei suvatsenud üldse oma nägu näidata, istus aga vees vastu müüri ja teda võis näha ainult pealtvaates. Üldiselt aga olid loomad minu vastu lahked ja poseerisid kenasti. Nagu näiteks tiiger, kes arvatavasti teadis, et mul on nõrkus kasside suhtes. Kui me pärast tiigri teritooriumi ette ennast sööma sättisime, siis ei näidanud ta teistele külastajatele nägugi!

Troopikamaja sissepääs oli umbes nagu Piusa koobastes, väga lahe! Seal elasid konnad ja kilpkonnad, maod, närilised ja muud elukad. Sees ma eriti häid pilte ei saanud, ei ole vastavat tehnikat. Tagumine osa oli hästi pime ja võttis aega, kui silmad seletama hakkasid.

Veealune maailm oli huvitav ja värvikirev. Akvaariumis ujusid klounkalad, raid, säga ja palju muid kalu, kelle nime enam ei mäleta.

Ilm oli soe, aga mitte liiga palav. Pilvisus vaheldus päikesepaistega ja õhtupoolikul jõudis kohale ka äike. Pea tunnikese istusime ühes hoones vihmavarjus, siis oli ilm jälle ilus, jalad puhanud ja jalutasime veel veidi ringi. Kell oli vast juba 7, kui trammiga kesklinna tagasi sõitma hakkasime.

Riia loomaaed on rajatud 1912. aastal, seega vanem Tallinna (1939) ja Kaunase (1938) loomaaiast. Mina olen nüüdseks käinud Tallinna, Riia, Hamburgi (1997) ja Zürichi (2006) loomaaedades.

Sammulugeja näitab, et täna on astutud 22026 sammu ja käidud 13,2 km. Kella 8 paiku jõuame ööbimiskohta - Guesthouse Jacob Lenz. Vaikne, mugav kohakene. See asub Riia juugendstiili kvartalis, umbes veerandtunni tee kaugusel kesklinnast.

Järgneb...

1. Väga huvitav oli lugeda- just nagu oleks ise seal käinud!

VastaKustuta
  2. Küll oli huvitav lugeda, oleksin kui ise tiigriga tõtt kaenud.

Kiriküüt

3. Kui ilusad pildid!! Tore lugemine, tahaks kohe ise ka minna...

VastaKustuta

AITÄH, ET LÄBI ASTUSID! RÕÕM OLEKS LUGEDA, MIS MÕTTED SINUL TEKKISID!