teisipäev, 17. juuli 2012

Riia, 2.päev

Hommikul ärkasime päikeselises Riias. Hommikusöök rootsi lauas: singid, vorstid, juustud, mitut sorti leiba-saia, röstitult või ilma, kurk, tomat, keedumuna, soojad viinerid, mahl, piim, kohv ja isegi pannkoogid maasikamoosiga! Mis sa hing veel tahad!

Hüvasti, külalistemaja, Riia ootab! Paljude hotellide ja hostelite hulgast seda õiget välja valida oli üsna keeruline. Sama hinnatasemega kohti oli üsna palju. Ma tegin valiku lõpuks asukoha järgi - juugendstiilis kvartalis ja kesklinn pole ka kaugel. Hommikul võtsimegi kohe ette jalutuskäigu Alberta ja Elizabethi tänavatel ja seal ümbruses. Lugesin, et Riias on ligi 800 juugendstiilis (art noveau) ehitist ja seega kõige enam juugendehitisi maailmas. Kõiki pärle me kindlasti ei näinud.

Tasapisi liikusime kesklinna suunas. Kesklinn oli täis lehmi! :) Riia Kunstiakadeemia tudengite poolt tehtud ja pühendatud Baltica folkloorifestivalile. Mulle lehmad meeldivad!

Möödusime Kunstimuuseumist (mille ees ongi lehmapildid tehtud), Kunstiakadeemiast, õigeusu Kristuse Sünni Katedraalist, jalutasime Brīvībase tänava esplanaadil ja jõudsime Vermane aeda. Üks kõige ilusamaid kohti oli aga Läti Rahvusooperi läheduses piki kanalit kulgev park.

Kanali äärest põikasime Vabadussammast vaatama, kus parajasti toimus vahtkonnavahetus. Ka kuulus Laima kell, mis pidi olema kokkusaamiste kohaks, jäi kohe Vabadussambast üle kanali teisele poole.

Olimegi märkamatult jõudnud vanalinna. Põikasime korraks "kassimaja" juurde, et see mitte nägemata ei jääks. Tekst pärit Õhtulehest:
"Meistri tänavale (Meistaru ielale) jääb nn kassi maja, mille mõlema torni tipus on küürutõmbunud kass. Kõutside täpsem sünnilugu on aegade hämarusse hajunud, kuid ühe versiooni järgi soovinud üks läti ärimees pääseda linna gildi, kuid teda polevat vastu võetud. Sellest hoolimata ehitanud ta gildihoone naabrusesse seal tänaseni seisva kollase maja ja pani kummagi torni otsa kassi. Aga kui praegu seisavad kassid gildihoone poole peaga, siis algselt sihtinud nad auväärt hoonet taguotsaga."

Jõudsime Daugava äärde. Seal asub Riia loss ehk kunagine Liivi ordu kindlus, mis on ühtlasi ka Läti presidendi residents. Samuti kuulsad Riia sillad. Ja igat sorti jõelaevu. Kuna meil aega oli õhtuni küllalt, siis otsustasime ka vee pealt linna vaadata. Valisime välja sellise laeva:

Tunniajaline sõit tuli vägagi õigel ajal. Laevas olles tõmbus taevas pilve ja üks sahmakas paduvihma valati maa peale. Me olime õnneks varjus.

Maa peale jõudes oli ilm jälle ilus ja päikesepaisteline. Nüüd oli meil veel käimata vanalinna südames, Raekoja platsis ja selle ümbruses. Mul oli küll plaan minna Peetri kiriku torni linna vaatama, aga seekord valisime laevasõidu ja kirikutorn jääb meid ootama! Tornisõit maksis 4 latti, meil oli aga viimase raha eest vaja veel süüa osta. Tegime seda Stockmanis.

Turumüüjad hakkasid lõpetama, rahvast oli vähe. Jalutasime veidi niisama turul ringi ja suundusime bussijaama. Täna sai kõnnitud 18066 sammu ja 10,8 km. Kell 19:00 väljus buss Tartusse. Mitu aastat plaanitud reis oli teoks saanud. Soovitan soojalt lõunanaabreid külastada!
Kuna mul on kombeks saanud igalt reisilt kruus osta, ei saanud seegi kord teisiti. Ostsime Helmetile hästi suure kruusi. Teine Riia kruus on mul ostetud 3 aastat tagasi, kui Käsitööklubiga seal käisime.

Kahjuks on Multiply fotoalbum lõpetanud vahepeal tegevuse ja peale blogipiltide rohkem pilte polegi. Tuleb uuesti Riiga sõita! :)

1. Красивые фото,красивые дома в Риге.Я тоже только что вернулась из Риге,там очень много магазинов для рукоделия и скрапбуккинга.

VastaKustuta
  2. Minu tutvusringkonnas pole ühtegi teist nii ettevõtlikku inimest kui Sina- võtad omal käel ette bussireisi Riiga ja mujalegi. Väga vahva igatahes!

Kiriküüt

3. Riiga on ju sama hea kui Tallinnasse sõita. Isegi ühe päevaga käib vabalt ära. Ainult jah, see kehv asi on, et Tartusse peab siis öösel keegi järgi minema, kui just pole kellegi pool ööbida.

VastaKustuta

AITÄH, ET LÄBI ASTUSID! RÕÕM OLEKS LUGEDA, MIS MÕTTED SINUL TEKKISID!