neljapäev, 25. mai 2023

Kumna - Paldiski - Padise - Kirna - Paide

Seekordne reis koos Põlvamaa kutsehaigetega viis meid Eestimaa loodeossa. Minu jaoks täitsa uued kohad. Alustasime Kumna mõisast. Väga ilus väike mõisahoone. Mõisahärra Raivo Kalve, kelle eestvedamisel mõis korda tehti, juhatas meie ringkäiku mõisahoones ja rääkis nii ajaloost kui ka tänapäevast.

Pakri poolsaarel tegime järgmise peatuse. Jalutasime pankrannikul, tuletornis ei käinud. See on Eesti kõrgeim tuletorn - kõrgus jalamist 52 meetrit. Ehitatud aastal 1889 ning restaureeritud 2001. aastal.

Lõunat sõime tavernis Peetri Toll. Selle teisel korrusel asub ka muuseum. Tavern Peetri Toll asub ajaloolises tollihoones, mis on ehitatud seoses sõjasadama ja merekindluse rajamisega Peeter Suure eestvedamisel. Muuseumis saab näha ajaloolisi külmrelvi, mõned neist ikka väga edevad.

Sõitsime muidugi ka läbi Paldiski, põgusa peatuse tegime Amandus Adamsoni Ateljeemuuseumi juures.

Esimesel päeval jõudsime veel Padise kloostrisse. Kloostri varemete vahel rääkis giid meile huvitavaid fakte tsistertslaste elust. Tsistertslaste ordu on benediktlastest alguse saanud katoliku ordu. Mungad, kes kloostris elasid, said küll kesist toitu, aga nad jõid kuni 6 liitrit õlut päevas ja see kompenseeris nende vitamiinivajaduse. Ja paastuajal võis süüa kopra tagumist poolt. Sest kobras on eest nagu loom ja tagant kala moodi! :)

Õhtusöögi ja öömaja saime Paide SPA hotellis. Käisime Merikesega veel õhtul linna peal jalutamas.

Teine päev algas Kirna mõisa külastusega. Olin siin juba teist korda. Eelmisel aastal töökaaslastega. Pildid räägivad ise enda eest.

Ja lõpetuseks Ajakeskus Wittenstein Paide Vallitornis. Giid viis meid rännakule läbi aegade, alates rauaajast kuni tänapäevani. Põnevad tegevused, mängud, videod, degusteerimised igal korrusel kuni viimaseni, kust avanes kaunis vaade Paide linnale. Minu lemmik oli koloniaalkauplus, no ikkagi müüjate suguvõsast pärit.

Nagu ikka, siis PILDIALBUMIS veel palju uudistamist.