esmaspäev, 4. juuli 2022

Riia 1. päev

Meie eelmisest Riia reisist koos Helmetiga sai täpselt 10 aastat. Nii et paras aeg väikest juubelit tähistada ja see ilus linn meelde tuletada. Tõsi, vahepeal sai küll koos lapisõpradega ka Riias käidud, 3 aastat tagasi. Kui minu blogi paremast veerust üles otsida märksõna "Riia", saab kõik need reisikirjeldused uuesti üle lugeda. Seepärast ma ennast kordama ei hakka ja juba tutvustatud kohtadest pikemat juttu ei tee.

Aga alustagem algusest. Riiga jõudsime LuxExpressi bussiga lõuna paiku. Esmalt võtsime suuna meie majutuskoha poole, et ennast sisse seada, süüa ja veidi puhata. Teel jäi silma, et kõikjal lehvivad Läti lipud pooles vardas, mustade lintidega. Selgus, et neil on 4. juuli leinapäev. See on juudi rahva genotsiidiohvrite mälestuspäev.

Peale mõningast keerutamist (Google Maps võib vahel ikka täitsa hulluks ajada) jõudsime kodutänavasse. Meie Riia koduks järgmiseks kolmeks ööks sai Gertrudi tänaval asuv korter. Jah, seekord me ei võtnud hotellituba, vaid pisikese korteri. Väga mugav lahendus. Omanikku me ei näinudki, suhtlus käis eelnevalt meili teel, kuhu saadeti ka vajalikud koodid sisse pääsemiseks. Alates välisuksest oli meil vaja läbida 3 ust ja sisestada 4 koodi. Need pidid alati kaasas olema, sest teistmoodi sisse ei pääsenud. Korterist väljumisel aga tekkis probleem. Tundus, et oleme lukustatud tuppa. Keera seda liblikat ühele või teisele poole, uks ei avane. Ukse kõrval asuvat nuppu ma esmalt vajutada ei julgenud, arvates et see on mingi hädaabinupp vms. Aga Helmet oli see julge ja voilaa! uks avanes! Nii lihtne, aga instruktsioonides seda polnud mainitud... Juhend sissesaamiseks oli muide väga hea, 3 lehekülge detailset selgitust koos piltidega alates hetkest kui seisad maja ees - kuidas minna, kuhu pöörata, kuhu kood sisestada.

Me jõudsime Orhidee sviiti. Voodi 2 meetri laiune, lisaks veel diivan. Suur valgusküllane panoraamaken. Pisike kööginurk pliidi, mikrolaineahju, veekeedukannu, külmkapi ja nõudega. WC koos dušinurgaga. Riidekapp, kummut. Ventilaator, mis osutus meile väga vajalikuks. Ühesõnaga, kõik eluks vajalik olemas. Telekat me küll tööle ei saanud, aga meil polnud isegi aega seda vaadata.

Siia jõudes leidsime üsna kodu lähedalt Mini Rimi, kust ostsime süüa. See oligi tõeliselt mini pood. Meil on Põlvas ka Mini Rimi, aga no nii väike pole meil isegi külapood mitte. Aga süüa saime. Peale söömist tegime väikse uinaku. Ja siis Riiat avastama! Täna kaugele ei läinudki, vähemalt ei plaaninud minna. Et väike õhtune jalutuskäik või nii... Meie tänava lõpus paistis üks kirik, mida tulles olime märganud. Sinna sammud seadsimegi. Ega ta nii lähedal polnudki, pea poolteist kilomeetrit kõndimist. Panen siia kaardi ka. Meie kodu on all paremal ja täpikestega on näidatud tee kirikuni. Eelinfoks veel, et vasakul rohelised alad on Vermane aed ja Kristuse Sündimise Katedraal, kus me käisime kolmandal päeval. Päris vasakul all nurgas asub linna kanal ja Läti Rahvusooperi maja. Nendest ka hiljem.

Püha Gertrudi vana kirik on luteri kirik. Jumalateenistused toimuvad saksa keeles. Kuna käisime seal õhtul, siis sisse ei saanud. Kirik ise on võimas, otse keset tänavat, ümber on ringtee. Wikipedia ütleb, et praegusel asukohal või selle läheduses on seisnud seitse Püha Gertrudi kirikut. See viimane ehitati 1866–1869. Wikipedia artiklist saab näha ka kiriku sisevaateid.

Niisiis, kiriku ümber sai tiir tehtud ja nimetasime selle oma kodukirikuks. Järgnevatel päevadel möödusime sealt või selle lähedalt veel mõned korrad.

Pikemalt peatusime veel mõnede hoonete juures. Täpsemal uurimisel selgus, et tegemist on Riia 1. haiglaga Bruņinieku tänav 5. Hoone on ehitatud 1907. aastal. Selle ehitamiseks on kasutatud Lielupe kollasest savist telliseid. Esifassaadil Riia vapp.

Kohe kõrval asub polikliinik.

Sellega saigi meie esimene päev õhtusse. Õnneks leidsime oma kodutänavas natuke kaugemal, veel teisegi, Super Rimi, mis on palju suurem ja sealt varusime oma toidud järgmistel päevadel. Täna sai õhtul 2 tundi jalutatud ja kokku päeva jooksul 9 km ja 12000 sammu. Homme on loomaaiapäev.

Rohkem pilte on näha PILDIALBUMIS. Kui pildikirjeldusi pole näha (arvutis peaks olema vasakul all), vajuta i peale üleval paremal. Mobiilis vaadates peab pealkirju vaatama eraldi vajutades kolme täpi peale paremal üleval.

1. Sinu reisikirjeldused on alati väga huvitavad. Siin tood Riia linna jälle lähemale. Oma viimast reisi siia lähedale isegi ei mäleta enam.

VastaKustuta
    Vastused
    1. See on kirjutamise eelis - aitab meelde tuletada. Lisaks veel pildid. Kui neid kirjutisi ja fotosid poleks, ei mäletaks suurt midagi.

Kustuta

AITÄH, ET LÄBI ASTUSID! RÕÕM OLEKS LUGEDA, MIS MÕTTED SINUL TEKKISID!